Lad os gøre business reporting enkle igen.I en alder af oplysninger, mange af os oplever store informationsmængder. Der er sådan en ting som at indsamle og præsentere for meget data og business verden kampe at præsentere oplysninger i en rig, kraftfuld og stimulerende måde uden at krydse information overload tærskel. Huske, da du var ung og netop erobre dygtighed af læsning. Sikker læsning var sjov, og vores sind behandlet en masse oplysninger fra de ord, vi læse, men ikke illustrationer i bøger har en mere varig indflydelse? Det gamle ordsprog minder os om et billede er værd en tusindvis ord. Vi kan bruge ord til at beskrive en situation, men et billede virkelig indkapsler de ideer, vi forsøger at komme på tværs.
Vi kan anvende denne lektion til erhvervslivet. Når præsenterer oplysninger for en konferencerum fuld af erhvervsfolk er vi ivrige efter at først indhente, og derefter bevarer deres opmærksomhed. Dette kan opnås gennem billeder. Nu, jeg foreslår ikke, at du tager din kruseduller og tilføje det til din præsentation, men hvad jeg sbar grafer og søjlediagrammer i præsentationen. Business grafer er et vigtigt redskab til gode præsentationer.
Forskellige typer af business grafer, som søjlediagrammer og søjlediagrammer kan tilbyde en enkel, men meningsfulde repræsentation af de oplysninger, du forsøger at relæ til dit publikum. Søjlediagrammer kan efterlade et mere varigt indtryk i hovederne på dit publikum medlemmer end et dias tilbyder en sammenligning af kvantificerede data. For eksempel, når du ser et liggende søjlediagram, hvad springer ud på dig først? For de fleste mennesker er den højeste bar den linje, der er bemærket først. Du kan også bemærke den korteste bar ret hurtigt som det skiller sig ud så godt. Efter al sandsynlighed, som en præsentationsvært du håber, øjne på dit publikum vil graviterer til de ekstreme ender af spektret, enten den høje bar eller den korte bar på søjlediagrammet. Nu hvor du har fanget publikums opmærksomhed og instrueret den mod de oplysninger, du ønskede at diskutere, er du fri til at fortsætte med præsentationen.
Eller måske du ønsker at bruge din bar grafer på en anden måde. I stedet understrege virkelig høj salg eller virkelig lav variable omkostninger, ønsker du at vise en stigende salg tendens. I dette scenario, ville søjlediagrammet repræsentere dit månedlige salgstal over en bestemt periode. Ved fremlæggelsen søjlediagrammet, ville det være klart for publikum at salget var steget betydeligt hver måned fra januar til August. Igen, ved hjælp af søjlediagrammer har du smertefrit greb opmærksomhed fra publikum, rettet mod det emne, du ønskede at diskutere og nu kan du lave de punkter, der er vigtige for dig.
Når du bruger business grafer i præsentationen skal du sørge for at holde et par ting i tankerne. Etiket til søjlediagrammet klart så publikum ikke bruger al sin tid på prøver hen til regne ud hvad søjlerne repræsenterer. Gøre din søjlediagrammer levende – stærke farver kan gøre barer interesse standout og bløde afdæmpede farver for at gøre de andre barer mindre iøjnefaldende. Holde de oplysninger, der er repræsenteret af søjlediagrammer så relevant som muligt. Bare fordi du har en smuk søjlediagrammet betyder ikke, at det bør anvendes i din præsentation. Hvis du har oprettet søjlediagrammer, der vil øge din præsentation derefter indarbejde dem i præsentationen, ellers efterlade dem alene. Vigtigst af alt, være kreativ med din visualiseringer og have det sjovt. Dit publikum vil nyde præsentationen mere og komme væk efter at have lært alt, hvad du håbede de ville takket være din store business grafer.