Du er en senior business, non-profit eller association manager. Så, chancerne er du kalder skud for din afdeling, division eller afdeling.
Hvilket betyder du kan gøre dine beslutninger stick.
Som beslutter, om en reklame placering er vigtigere for dig end at oprette eksterne interessenter adfærdsændring fører direkte til dine ledelsesmæssige mål.
Som beslutter at gøre noget positivt om opførsel af dem vigtige uden for publikum af jeres, som de fleste påvirker din handling i stedet for at koncentrere sig om taktik som videoer og brochurer.
Eller endda til at overtale de centrale udenfor folk til din tankegang, og flytte dem til at træffe foranstaltninger, der tillader din afdeling, afdeling eller datterselskabet til at lykkes.
Kan være tid til at udvide din visning af pr understrege adfærd af din enhed nøgle uden for publikum snarere end reklame placeringer.
Hvorfor? Af den simple grund, at de mennesker, du samarbejder med hver dag opfører sig som alle andre – handle de ud fra deres opfattelse af de faktiske omstændigheder, de hører om du og din operation. Forlader du lidt andet valg end at beskæftige sig hurtigt og effektivt med disse opfattelser (og deres opfølgende adfærd) ved at gøre, hvad der er nødvendigt at nå frem til og flytte de vigtigste eksterne målgrupper til handling.
Faktum er, din helt egen PR blueprint kan gøre job meget lettere. For eksempel, handle mennesker på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.
Overvej det mulige resultat af sådanne aktiviteter. Stigende medlemskab programmer, samfundsledere begynder at søge dig ud; kunder begyndt at gøre gentagne køb og endda udsigter begyndt at gøre forretninger med dig; nye forslag til strategiske alliancer og joint ventures; Velkommen afvisninger i show room besøg; og nye tilgange af kapital givere og angive kilder ikke at nævne politikere og lovgivere visning dig som et centralt medlem af erhvervslivet, non-profit eller association Fællesskaber.
Men der er tilgængelige til at håndtere opgaven? Din egen fuldtids pr personale? Et par folk tildelt af Corporate til din enhed? En udenfor PR agenturet holdet? Uanset hvor de kommer fra, de behøver for at være begået dem, PR blueprint og dens gennemførelse, begyndende med centrale publikum perception overvågning.
Af den måde, når nogen beskriver sig selv som pr person har du ingen garanti, de har købt blueprint. Forsikre dig selv, at PR-folk tilknyttet din enhed virkelig mener derfor det er så vigtigt at vide, hvordan din vigtigste eksterne målgrupper opfatter dine aktiviteter, produkter eller tjenester. Kontroller, at de accepterer den virkelighed, at opfattelser næsten altid føre til adfærd, der kan hjælpe eller såre din enhed.
Anmeld PR blueprint med dem, især din plan for overvågning og indsamling opfattelser af spørgende medlemmer af dine vigtigste uden for publikum. For eksempel, hvor meget ved du om vores administrerende direktør? Har du haft forudgående kontakt med os og var du tilfreds med udveksling? Hvor meget ved du om vores tjenester eller produkter og medarbejdere? Har du oplevet problemer med vores folk eller procedurer?
Bruge professionel undersøgelse virksomheder i opfattelsen overvågning faser af dit program, hvis dit budget vil bære smerten. Men husk at din PR folk er også indenfor den opfattelse og adfærd og kan forfølge det samme mål: identificere usandheder, falske antagelser, grundløse rygter, unøjagtigheder, misforståelser og andre negative opfattelse, der kan oversætte i sårende adfærd.
Hvis du angiver den rigtige PR mål, står du en god chance for effektivt håndtering af de mest alvorlige forvridninger du opdaget under din nøgle publikum perception overvågning. Det kunne være at ordne den farlige misforståelse, eller korrigere denne grove unøjagtigheder eller stoppe det potentielt dødelige rygte død i sit spor.
Her vælger du den rigtige strategi, som fortæller dig, hvordan vi kommer videre. Husk, at der er kun tre strategiske muligheder tilgængelige for dig, når det kommer til håndtering af en opfattelse og mening udfordring. Ændre eksisterende perception, skabe opfattelse hvor der kan være ingen, eller styrke den. Da den forkerte strategi pick vil smage ligesom æg benedict på din græskar pie, være sikker på, den nye strategi passer komfortabelt med din nye pr mål. Du ønsker ikke at vælge “Skift” når fakta diktere en “styrke” strategi.
Skrivning stramme og stærk er sjældent nemt. Stadig, skal du skrive sådan et stærkt budskab og sigter det mod medlemmer af din målgruppe. Fordi crafting action-tvinger sprog for at overbevise et publikum til din tankegang er hårdt arbejde, du har brug for din first-string varsity forfatter fordi han/hun skal skabe nogle meget specielle, korrigerende sprog. Ord, der ikke kun overbevisende, overbevisende og troværdige, men klar og saglig, hvis de skal rette noget og flytte opfattelse/mening mod dit synspunkt, hvilket fører til adfærd du målretter.
Når du har kørt udkastet af din PR kolleger for virkning og overtalelsesevne, Vælg kommunikation taktik mest tilbøjelige til at bære din besked til din målgruppe opmærksomhed. Der er snesevis tilgængelige for dig. Fra taler, facilitet ture, e-mails og brochurer til forbrugeren briefinger, interviews med medier, nyhedsbreve, personlige møder og mange andre. Men sørg for at de taktik du vælge er kendt for at nå folk ligesom dit publikum.
Som bekendt kan en meddelelse troværdighed afhænge hvordan du leverer det. Hvilket er grunden til du kan beslutte at afsløre det før mindre møder og præsentationer i stedet for ved hjælp af højere profil pressemeddelelser. Du vil genkende opfordrer til statusrapporter som signaler til dig og din PR team til at få travlt på en anden opfattelse overvågning session med medlemmer af din eksterne målgruppe. Du skal bruge mange af de samme spørgsmål bruges i den første benchmark-session. Forskellen er denne gang, at du vil holde øje meget nøje for tegn at den dårlige nyheder opfattelse ændres i din retning.
Bør momentum langsom, kan du altid fremskynde spørgsmål ved at tilføje mere kommunikation taktik samt øge deres frekvenser?
Så, hvad du virkelig ønsker den nye PR plan at opnå er at overtale dine vigtigste uden for interessenter til din tankegang, derefter flytte dem til at opføre sig på en måde, der fører til succes for din afdeling, division eller afdeling.
Så dit valg mellem public relations, der leverer et print eller broadcast pickup og pr, der skaber form for eksterne interessenter adfærdsændring fører direkte til dine ledelsesmæssige mål, slet ikke er virkelig et valg.
Især nu, at du indser du har brug for pr, der virkelig kan ændre individuelle opfattelse og føre til lige så ændret nøgle publikum adfærd, der hjælper dig med at få din PR penge er værd.
udgangen
Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på [email protected]. Ordoptælling er 1250 herunder retningslinjer og ressource boks.
Robert A. Kelly © 2005.