Små og mellemstore virksomheder har en tendens til at bruge informationsteknologi for hvad de opfatter som værende absolutte nødvendigheder. Det er ikke en dårlig strategi, men det kan forårsage du at gå glip af muligheder for at vokse din virksomhed og spare penge. Uden et budget, der vil støtte en ledende teknologi office eller erfaren direktør for I.T. hvordan ved du, hvad du virkelig har brug for? Vi er her for at hjælpe!
1. en pålidelig sikkerhedskopi af dine data
Selv om det kan synes indlysende for de fleste af de små og mellemstore virksomheder vi besøger dette er bare ikke tilfældet. Det er ikke nok bare at have en tape drev og backup software. Du bør teste din backup på mindst en månedlig basis. Det behøver ikke at være en komplet gendanne hele tiden, bare udvælge et par filer, og se om dine it-medarbejdere kan gendanne dem. Hvis du bruger eksterne konsulenter er det værd penge til at have dem komme og teste din backup på kvartalsbasis. Det bør ikke tage mere end to eller tre timer, og du vil sove bedre.
2. sales automation software
Ikke alene er det muligt dit salg mennesker at bo på toppen af potentielle kundeemner, det hjælper dig med at holde styr på dine sælgere. Til SMB markedet der er snesevis af applikationer, som du kan køre lokalt på dit netværk eller du kan bruge en af de online udbydere som salesforce.com.
3. et anstændigt websted
Det betyder ikke virkelig noget, hvis din virksomhed skærer græs eller gør transmissioner for traktorer skal du have en hjemmeside. Og lad ikke den sekretær seksten år gamle søn gøre det, få det gjort rigtigt. Det behøver ikke at være dyrt. Websteder som aliger.com har hundredvis af skabeloner specifik til næsten enhver virksomhed. De ser godt ud, og de er nemme at bruge.
4. regnskabs-software
OK er det temmelig meget en no-brainer for enhver mellemstore virksomhed og de fleste små virksomheder. Men selv de virkelig små virksomheder vil drage stor nytte af at have en regnskabsmæssig pakke. QuickBooks er den gamle standard og stadig en af bedste rundt. Din revisor vil værdsætte det også.
5. computere mindre end tre år gammel.
Jeg ved det kan kører fint men med omkostningerne til nye computere godt under $1000 og hastigheden stigninger i de sidste par år du ikke koste retfærdiggøre at holde omkring en gammel computer.
6. et dokument management proces
Dette behøver ikke at være en software-applikation, der koster tusindvis af dollars. Men du bør have en standardproces for at holde kritiske eller ofte anvendte dokumenter alle let adgang til placering på din computer eller helst filserver. Det er en af de nemmeste måder at øge produktiviteten og den nederste linje. Hvor mange gange har du tilbringe søger det gamle forslag om at bruge som skabelon?
7. ERP-Software
ERP er et akronym for Enterprise Resource Planning. Hvad der virkelig betyder anybodies gæt. For vores formål vil vi definere det som software, der er specifikke for din virksomhed og hjælper dig med at skabe og levere dit produkt eller din service. Virkeligheden i situationen er at det kan være inventory management software, eller et regneark, der viser antallet af enheder afsendt, eller græsplæner skåret. Være rede til at tilpasse noget du køber fra hylden, fordi det kan være en skærpende proces. Men når du har den mængde data, der er tilgængelige for dig gør planlægning for fremtiden en hele herligheden lettere.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *